Μακεδονικό και Παρασκήνιο 6

 

avramopoulos Μακεδονικό και Παρασκήνιο 6 

- Περισσότερους από 80 ξένους δημοσιογράφους προσέγγισαν οι Σκοπιανοί την περίοδο Ιανουαρίου-Μαϊου 2012 για την προβολή των θέσεων τους. Όταν δηλαδή σημειώθηκε η διπλωματική επέλαση των Σκοπίων σε διεθνές επίπεδο. Από την άλλη πλευρά οι ελάχιστες φορές που διαβάσαμε τις Ελληνικές θέσεις σε διεθνή έντυπα, χρεώνονται κυρίως σε ομογενείς. Οι συγκρίσεις  είναι αποκαρδιωτικές.

- Ενδεικτικές του όλου κλίματος που έχει διαμορφωθεί είναι οι εκάστοτε επισκέψεις στις ΗΠΑ των Υπουργών Εξωτερικών Ελλάδος και Σκοπίων. Από την μία έχουμε τον Σκοπιανό ΥΠΕΞ.  Πέρα από τις εθιμοτυπικές του συναντήσεις με την Σκοπιανή Διασπορά, δίνει πάντα συνεντεύξεις σε  Αμερικανικά Δίκτυα Τηλεόρασης και σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας. Από την άλλη, ο Έλληνας ΥΠΕΞ περιορίζεται σε συναντήσεις με Ομογενειακούς κύκλους και δηλώσεις σε Ελληνόφωνα MME. Η Ελληνική αποτυχία προσέγγισης των διεθνών ΜΜΕ είναι παραπάνω από εμφανής.

- Να μου πείτε, αν είναι ο Έλληνας ΥΠΕΞ να μετακινεί τις κόκκινες γραμμές της χώρας μας με “μαργαριτάρια” σαν το παρακάτω σχεδόν κάθε φορά που κάνει δηλώσεις, ίσως είναι καλύτερα να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν.

“[..]Η Μακεδονία είναι γεωγραφική περιοχή που επικαλύπτει τις επικράτειες ΤΡΙΩΝ χωρών, ΚΥΡΙΩΣ της Ελλάδας και μετά της Βουλγαρίας και της ΠΓΔΜ […]

Η επικοινωνία παίζει σημαντικότατο ρόλο. Άρα είτε αφήνεις τις επίμαχες έννοιες έξω (τι είναι η Μακεδονία), είτε δεν εκφράζεσαι με αυτόν τον τρόπο.

- Αρκετό ενδιαφέρον είχε το παρασκήνιο πριν από την δημοσιοποίηση των ετήσιων εκθέσεων προόδου των εννέα χωρών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Σερβία πιέστηκε αρκετά έτσι ώστε να ομαλοποιήσει πλήρως τις σχέσεις της με το Κόσοβο. Μέχρι πριν λίγες ημέρες υπήρχε στον αέρα η «απειλή» ό,τι το παραπάνω θα αποτελούσε μια από τις προϋποθέσεις έναρξης ενταξιακών διαπραγματεύσεων για την Σερβία. Τελικά η ΕΕ αρκέστηκε στις συστάσεις για « περαιτέρω βελτίωση στις σχέσεις Σερβίας και Κοσόβου» και την εισήγηση προς την Σερβική πλευρά διαπραγμάτευσης μιας Συμφωνίας Σταθεροποίησης και Σύνδεσης  με το Κόσοβο.

- Ο αντίλογος που ακούστηκε έντονα ήταν αναπόφευκτος. Πως γίνεται οι ίδιες χώρες που απαιτούσαν από την Σερβία να ομαλοποιήσει τις σχέσεις της με το Κόσοβο, από την άλλη να πιέζουν ασφυκτικά την Ελλάδα να μην φράξει την ενταξιακή πορεία των Σκοπίων;

- Ενδιαφέρουσες ειδήσεις έρχονται και από την Γερμανία. Σύμφωνα με το Reuters o Γερμανός υπ. Εσωτερικών ζητά την αναστολή του δικαιώματος μετακίνησης χωρίς βίζα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για πολίτες της Σερβίας και της πΓΔΜ. Μα γιατί δεν δίνουν άσυλο σε λίγες χιλιάδες άτομα οι ανθρωπιστές Γερμανοί; Δεν σκέφτονται τα ανθρώπινα δικαιώματά τους; Έχουν επταπλάσιο πληθυσμό και “κιοτεύουν” με αριθμό αιτήσεων που είναι αντίστοιχος με όσους μπαίνουν ετησίως παρανόμως στην Ελλάδα; Τι έχουν να πουν τώρα οι διάφορες ανθρωπιστικές Ελληνικές ΜΚΟ; Αμείλικτα ερωτήματα ζητούν επειγόντως απαντήσεις.

-  Ας ξεκαθαρίσουμε για ακόμα μια φορά τα περί ταυτοτήτων. Μακεδονική ΠολιτισTική ταυτότητα και Mακεδονική ΠολιτισMική ταυτότητα δεν είναι το ίδιο. Οι ενδιαφερόμενοι ας κάνουν στον εαυτό τους την εξής απλή ερώτηση:

Με τον Μ. Αλέξανδρο διαδόθηκε μέχρι την Ασία, ο «Eλληνικός πολιτισΤός» ή ο «Eλληνικός πολιτισΜός» ;

Χρησιμοποιούμε την φράση Ελληνικός πολιτισμός. Ο Μακεδονικός πολιτισμός είναι υποσύνολό του. Η ιδιαίτερη ταυτότητα του τελευταίου, είναι πολιτισμική. Οι εκδηλώσεις της είναι πολιτιστικές. Αυτές συμβάλλουν στη διατήρηση και ανάπτυξη της πολιτισμικής ταυτότητας. Η κατάληξη -ιστικός δηλώνει σχέση (βλ. πολιτίζω).  Επίσης, δεν λέμε πολυπολιτιστικότητα όταν συνυπάρχουν ομάδες με διαφορετικές ταυτότητες στον ίδιο χώρο, λέμε πολυπολιτισμικότητα.

Εδώ ένα από τα πολλά παραδείγματα χρήσης, σε διδακτορικό για σημερινή περιοχή των γειτόνων:

http://phdtheses.ekt.gr/eadd/handle/10442/14577?locale=el

«Η πολιτισμική ταυτότητα των Ελλήνων στην Πελαγονία (1912 – 1930)» – ΑΠΘ 2004

Αναφέρεται σε άτομα που έχουν εθνική ταυτότητα (είναι Έλληνες) και ιδιαίτερο πολιτισμό (είναι Μακεδόνες). Η παρουσία τους  είναι πολιτισμική.

Συμπέρασμα: ο πολιτισμός έχει χαρακτηριστικά (όπως παιδεία, τέχνη, γλώσσα), οι εκδηλώσεις του είναι πολιτιστικές, η ταυτότητά του λέγεται πολιτισμική.

 History-Of-Macedonia.com

Related posts:

Want more of this? See these Posts:

  1. Ονομα ΠΓΔΜ: κινητικότητα στο παρασκήνιο
  2. Μαζάουερ: πολιτικά ανίσχυρη η Ελλάδα στο μακεδονικό
  3. Έντονο διπλωματικό παρασκήνιο στο Σκοπιανό μετά την Χάγη
  4. Οι απόψεις των Οικολόγων για το “μακεδονικό”
  5. Τι συμβαίνει στο παρασκήνιο με Σκόπια;
Comments